8. Betaling(1) Bestellingen worden in rekening gebracht via de door jou opgegeven betaalmethode. Je kan aanvullende betaalmethoden toevoegen aan je klantaccount op elk gewenst moment. Deze gebruiken we als de betaling via jouw voorkeursmethode niet werkt.
(2) Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de gegevens van jouw betaalmethode geldig en actueel zijn. Wij accepteren iDeal, Visa, MasterCard, Discover, American Express, PayPal, Apple Pay en Klarna Pay Later.
(3) Als je tijdens het bestelproces kiest voor betaling via iDeal, verifiëren we eerst alleen je betaalmethode en wordt het volledige bedrag vervolgens via SEPA-incasso afgeschreven. Daarnaast geef je toestemming aan Adyen B.V. en Braintree (handelend voor HelloFresh) om doorlopende SEPA incasso-opdrachten te sturen naar jouw bank om een bedrag van je rekening af te schrijven.
(4) Als je in het bestelproces voor betaling via PayPal, Apple Pay of creditcard kiest, wordt het bedrag doorlopend afgeschreven van je PayPal account of creditcard.
(5) Als u gebruik wilt maken van de HelloFresh Cash-service, zijn de voorwaarden uit artikel 1.1 van de bijzondere voorwaarden (beschikbaar aan het einde van deze algemene verkoopvoorwaarden) van toepassing.
(6) Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je op het moment van betaling voldoende saldo op jouw bankrekening hebt staan.
(7) Als je het niet eens bent met een SEPA-incasso afschrijving als bedoeld onder §8(3) of een betaling via PayPal of creditcard als bedoeld onder §8(4), kun je deze onder de voorwaarden afgesproken tussen jou en jouw bank laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht (8) weken na afschrijving contact op met jouw bank. Vraag de bank naar de voorwaarden.
(8) Als je met Klarna Pay Later betaalt, ontvang je altijd eerst de producten en heb je een betaaltermijn van veertien (14) dagen. Met Klarna Pay Later is bezorgen op een afleveradres dat afwijkt van het opgegeven factuuradres niet mogelijk. Meer informatie en de volledige voorwaarden van Klarna Pay later vind je op https://www.klarna.com/nl/voorwaarden/. Als je met Klarna Pay Later betaalt, hoef je geen betaalgegevens op te geven.
(9) Als een betalingsopdracht niet kan worden uitgevoerd vanwege onvoldoende saldo, onjuiste of verouderde betaalgegevens en/of overige geschillen, kunnen de bestellingen nog steeds worden bezorgd. In zulke gevallen zal HelloFresh nogmaals de betaling uitvoeren. We behouden ons het recht voor om het openstaande bedrag terug te vorderen door de betaling opnieuw uit te voeren via de opgegeven betaalmethode of via de aanvullende betaalmethoden die jij in jouw klantaccount hebt staan.
(10) Als de pogingen om de betaling opnieuw uit te voeren niet lukken, behouden wij ons het recht voor om de schuld op een andere manier terug te vorderen, hetzij rechtstreeks, hetzij via een derde partij. Wij behouden ons het recht voor om toekomstige bestellingen te onderbreken of te annuleren wanneer betalingen verschuldigd blijven. Als je de verschuldigde bedragen niet op tijd betaalt, zoals aangegeven in de correspondentie, kan een boete van drie (3) euro per aanmaning worden toegepast. Het beheer en de opvolging van verlate betalingen kan worden overgedragen aan een incassobureau. De incassokosten worden aan jou doorberekend.
(11) HelloFresh is gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst, zoals het bezorgen van maaltijdboxen, te onderbreken als en zolang jij als klant niet (volledig) aan jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan.