Bij het plaatsen van je bestelling verifiëren we alleen jouw betaalmethode. Deze betaalmethode wordt vervolgens opgeslagen als standaard betaalmethode. De betaling van jouw eerste box wordt de ochtend na de deadline van jouw box in rekening gebracht. Houd er rekening mee dat Premium-recepten en extra's apart in rekening worden gebracht.
Na de eerste betaling worden alle volgende boxen automatisch afgeschreven. Dit gebeurt op de ochtend na de besteldeadline van jouw box. Het exacte moment waarop het bedrag wordt afgeschreven verschilt per betaalmethode en bank.
Let op: heb je jouw eerste box met iDeal betaald dan loopt de automatische incasso vanaf de tweede box door via je bankrekening. Uiteraard brengen wij alleen kosten in rekening als je die week een box hebt besteld.
Goed om te weten: Premium-recepten en extra's worden apart in rekening gebracht. Het kan dus voorkomen dat er voor één bezorgweek drie aparte afschrijvingen plaatsvinden.
Deze betaalmethode is alleen beschikbaar voor nieuwe klanten. Met Klarna kun je jouw box binnen 14 dagen betalen. Je ontvangt per e-mail een betaalverzoek van Klarna waarmee je het bedrag kunt overmaken. Let op: je dient altijd aan Klarna te betalen en niet rechtstreeks aan HelloFresh.
Als je 'Betaal later' van Klarna als betaalmethode kiest, voert Klarna een controle uit om na te gaan of je in staat bent hun service te gebruiken. Wij kunnen deze beslissing niet beïnvloeden. Als je wordt afgewezen dien je een andere betaalmethode te kiezen om van onze dienst gebruik te kunnen maken. Neem voor meer informatie over betalen met Klarna contact op met de klantenservice van Klarna via deze link. De voorwaarden voor 'Betaal later' vind je hier.
Geen zorgen, wij nemen binnen een week contact met je op als dit gebeurt. We laten je weten welke betaling is mislukt, wat het openstaande bedrag is en hoe je de betaling alsnog kunt voldoen.
Er zijn verschillende redenen mogelijk waarom je betaling mislukt is. Bijvoorbeeld dat je onvoldoende saldo op je rekening hebt, je betaalgegevens verlopen zijn of dat de door jouw gekozen betaalmethode niet beschikbaar is voor online aankopen.
Als je betaling is geweigerd, controleer dan of je betaalgegevens (zoals je rekeningnummer en vervaldatum) correct zijn. Zo niet, wijzig dan de gegevens of voeg hier een andere betaalmethode toe.
Houden de betaalproblemen aan? Neem dan contact op met je bank en controleer of de door jouw gekozen betaalmethode online aankopen en terugkerende transacties ondersteunt.
Wij brengen dit kleine bedrag in rekening om je betaalgegevens te verifiëren. Het bedrag wordt na een paar dagen automatisch teruggestort. Afhankelijk van de betaalmethode kan dit tussen € 0,- en € 1,- zijn.
De verificatie vindt plaats wanneer:
Je kunt hier je bestelgeschiedenis controleren en zien welke bestellingen een mislukte betaling hebben.
Als jouw box nog steeds als onbetaald wordt weergegeven terwijl je wel hebt betaald, houd er dan rekening mee dat het een paar dagen kan duren voordat de betaling verwerkt is.
Klik hier om de boxen die je in het verleden hebt ontvangen te controleren of om een factuur te downloaden. Let op: facturen zijn alleen beschikbaar voor betaalde boxen en pas vanaf de bezorgdatum.
Als je jouw factuurgegevens moet bijwerken of als je oudere facturen nodig hebt die niet online beschikbaar zijn, neem dan hier contact met ons op.
Als je een bedrijf vertegenwoordigt is het mogelijk om tijdens het bestellen een ander factuuradres dan het bezorgadres in te vullen.