HelloFresh Logo

Help center

Antwoorden op (bijna) alle vragen
Antwoorden op (bijna) alle vragen

Betalingen

Hoe betaal ik voor mijn boxen?

Eerste box

Bij het plaatsen van je bestelling verifiëren we alleen jouw betaalmethode. Deze betaalmethode wordt vervolgens opgeslagen als standaard betaalmethode. De betaling van jouw eerste box wordt de ochtend na de deadline van jouw box in rekening gebracht. Houd er rekening mee dat Premium-recepten en extra's apart in rekening worden gebracht.

Volgende boxen

Na de eerste betaling worden alle volgende boxen automatisch afgeschreven. Dit gebeurt op de ochtend na de besteldeadline van jouw box. Het exacte moment waarop het bedrag wordt afgeschreven verschilt per betaalmethode en bank.

Let op: heb je jouw eerste box met iDeal betaald dan loopt de automatische incasso vanaf de tweede box door via je bankrekening. Uiteraard brengen wij alleen kosten in rekening als je die week een box hebt besteld.

Goed om te weten: Premium-recepten en extra's worden apart in rekening gebracht. Het kan dus voorkomen dat er voor één bezorgweek drie aparte afschrijvingen plaatsvinden.

‘Betaal later’ met Klarna

Deze betaalmethode is alleen beschikbaar voor nieuwe klanten. Met Klarna kun je jouw box binnen 14 dagen betalen. Je ontvangt per e-mail een betaalverzoek van Klarna waarmee je het bedrag kunt overmaken. Let op: je dient altijd aan Klarna te betalen en niet rechtstreeks aan HelloFresh.

Als je 'Betaal later' van Klarna als betaalmethode kiest, voert Klarna een controle uit om na te gaan of je in staat bent hun service te gebruiken. Wij kunnen deze beslissing niet beïnvloeden. Als je wordt afgewezen dien je een andere betaalmethode te kiezen om van onze dienst gebruik te kunnen maken. Neem voor meer informatie over betalen met Klarna contact op met de klantenservice van Klarna via deze link. De voorwaarden voor 'Betaal later' vind je hier.

Mijn automatische betaling is mislukt

Geen zorgen, wij nemen binnen een week contact met je op als dit gebeurt. We laten je weten welke betaling is mislukt, wat het openstaande bedrag is en hoe je de betaling alsnog kunt voldoen.

Er zijn verschillende redenen mogelijk waarom je betaling mislukt is. Bijvoorbeeld dat je onvoldoende saldo op je rekening hebt, je betaalgegevens verlopen zijn of dat de door jouw gekozen betaalmethode niet beschikbaar is voor online aankopen.

Als je betaling is geweigerd, controleer dan of je betaalgegevens (zoals je rekeningnummer en vervaldatum) correct zijn. Zo niet, wijzig dan de gegevens of voeg hier een andere betaalmethode toe.

Houden de betaalproblemen aan? Neem dan contact op met je bank en controleer of de door jouw gekozen betaalmethode online aankopen en terugkerende transacties ondersteunt.

Waar kan ik betalen in mijn online account?

Als de betaling is mislukt, klik dan hier om de betaling via je online account te voldoen. Houd er rekening mee dat de betaalmethode die je gebruikt om de betaling te voldoen automatisch je standaard betaalmethode wordt voor de komende transacties.

Hoe kan ik mijn betaalgegevens bijwerken/verwijderen?

Je kunt je betaalgegevens hier eenvoudig bijwerken of verwijderen. Afhankelijk van de betaalmethode brengen wij tussen € 0,- en € 1,- in rekening om de nieuwe betaalgegevens te verifiëren, waarna we het bedrag weer terugstorten.

Waarom wordt er € 0,01 / € 1,- in rekening gebracht?

Wij brengen dit kleine bedrag in rekening om je betaalgegevens te verifiëren. Het bedrag wordt na een paar dagen automatisch teruggestort. Afhankelijk van de betaalmethode kan dit tussen € 0,- en € 1,- zijn.

De verificatie vindt plaats wanneer:

  1. De eerste box van jouw lidmaatschap gratis is. Voor de volgende boxen wordt het reguliere tarief gerekend.
  2. Je jouw betaalgegevens wijzigt.
  3. Je jouw lidmaatschap heractiveert.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat nu?

Je kunt hier je bestelgeschiedenis controleren en zien welke bestellingen een mislukte betaling hebben.

Als jouw box nog steeds als onbetaald wordt weergegeven terwijl je wel hebt betaald, houd er dan rekening mee dat het een paar dagen kan duren voordat de betaling verwerkt is.

Hoelang duurt een terugbetaling?

Over het algemeen kan het tot 10 werkdagen duren voordat een terugbetaling zichtbaar is op je rekening.

Ik denk dat ik te veel heb betaald - wat moet ik doen?

Als je denkt dat je meer dan één keer voor dezelfde box hebt betaald, neem dan hier contact met ons op.

Er was iets mis met mijn box. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Is er iets misgegaan met jouw box? Neem contact op met de klantenservice voor een terugbetaling of krijg direct een tegoed op jouw online account als je jouw probleem hier meldt.

Hoe kan ik mijn betaalgeschiedenis controleren en facturen beheren?

Klik hier om de boxen die je in het verleden hebt ontvangen te controleren of om een factuur te downloaden. Let op: facturen zijn alleen beschikbaar voor betaalde boxen en pas vanaf de bezorgdatum.

Als je jouw factuurgegevens moet bijwerken of als je oudere facturen nodig hebt die niet online beschikbaar zijn, neem dan hier contact met ons op.

Als je een bedrijf vertegenwoordigt is het mogelijk om tijdens het bestellen een ander factuuradres dan het bezorgadres in te vullen.

Ik heb één HelloFresh-lidmaatschap, waarom zie ik meerdere kosten?

Als je een HelloFresh Box bestelt, kan het zijn dat er tot drie keer per week kosten in rekening worden gebracht: een keer voor de maaltijdbox, een keer voor Premium-recepten en een keer voor de producten van de HelloFresh Markt. Houd er dus rekening mee dat je met de keuze voor Premium-recepten en extra's meer betaalt dan alleen de maaltijdbox. Als je vermoedt dat er meer in rekening is gebracht dan zou moeten, neem dan hier contact met ons op.

Ik ben geen klant, waarom zie ik kosten bij HelloFresh?

HelloFresh doet er alles aan om ongeoorloofde toegang, fraude en identiteitsdiefstal te bestrijden. Neem hier direct contact met ons op als je vermoedt dat iemand zonder jouw toestemming een HelloFresh-lidmaatschap betaalt met jouw betaalgegevens.

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact op