HelloFresh Logo

Help center

Antwoorden op (bijna) alle vragen
Antwoorden op (bijna) alle vragen

Bezorgingen

Waar en wanneer bezorgt HelloFresh?

We bezorgen in Nederland op alle dagen, behalve vrijdag. Voor de Waddeneilanden geldt het volgende:

  • Terschelling en Vlieland op dinsdag
  • Texel, Ameland en Schiermonnikoog op zondag


Waar en wanneer wij bezorgen is afhankelijk van jouw postcodegebied, de bezorgdag en de drukte op dat moment. In jouw online account kun je gemakkelijk de bezorgtijden aanpassen, passend bij jouw woongebied.

Wanneer en hoe laat komt mijn HelloFresh Box?

De dag voor de bezorging ontvang je een push-notificatie of e-mail met een Track en Trace-link. We geven daarin aan wanneer je de box de volgende dag kunt verwachten. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen - al zal dit minimaal zijn. Houd er rekening mee dat het tijdstip een indicatie is en dat de bezorger te maken kan hebben met file of weersomstandigheden.

Track & Trace

In de notificatie staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Met deze link kun je jouw box volgen tot aan je voordeur. Bovendien kun je de status van de box ook in je weekmenu vinden:

  • Log daarvoor in op je account.
  • Ga naar de juiste week.
  • Klik boven je gekozen recepten op: ‘Gepland - ‘Volg je bezorging hier’.


Let op: Voor onze bezorgsms heb je een mobiel nummer nodig. Deze moet geregistreerd zijn in jouw account. De sms-berichten zijn een (gratis) extra service die wij bieden. Helaas kunnen wij niet voor iedereen garanderen dat de sms-berichten goed aankomen. Bijvoorbeeld door verkeerd geregistreerde nummers of een provider die dit niet optimaal ondersteunt.

Ik ben niet thuis tijdens de bezorging. Wat nu?

Is de chauffeur al onderweg met jouw box? Plaats dan een opmerking via de Track en Trace-link of stuur een bericht naar de klantenservice.
Aanpassingen vóór de deadline van jouw box doe je eenvoudig via jouw account.

Niet thuis?

Aangezien we een box met verse ingrediënten bezorgen, overhandigen we deze graag persoonlijk aan je. Zorg dus dat je thuis bent op het moment van de bezorging. Ben je toch niet thuis? Dan bellen we aan bij de buren en vragen we of ze de box voor je willen aannemen. Via een briefje in jouw brievenbus vertellen we dan waar je de box kunt ophalen. Mochten je buren niet opendoen, dan nemen we de box weer mee terug.

Hoe kan ik een bezorgopmerking toevoegen?

Geef met een klik op onderstaande knop aan welke bezorgopmerking je wil voor jouw box - bijvoorbeeld dat de box onder de carport mag, wanneer je niet thuis bent.

Button bezorgopmerking

  • in instellingen ga naar boxinstellingen
  • Klik op 'bewerken' bij bezorggegevens
  • Pas de opmerking aan

Let op: Geef wijzigingen door vóór de deadline van de bezorging van jouw box.

Mijn box wordt later bezorgd, wat nu?

Je ontvangt een sms zodra de bezorger minimaal drie kwartier vertraagd is. Als de nieuwe verwachte aankomsttijd niet meer gunstig uitkomt, neem dan contact op met de klantenservice. Je kunt ook reageren op het sms-bericht dat je van ons hebt ontvangen. Daarin kun je aangeven of de box bij specifieke buren kan worden afgegeven. Daarnaast kun je ook denken aan instructies, zoals: "Plaats de box onder de carport" of "Zet achter het hekje".

Wat te doen bij een grote vertraging?

Wat vervelend, dit is natuurlijk niet de bedoeling. We doen altijd ons best om jouw box zo snel mogelijk te bezorgen. Maar door onvoorziene omstandigheden is dit helaas niet altijd mogelijk. We sturen je een sms of bellen je over de nieuwe bezorgtijd. Als de nieuwe verwachte aankomsttijd niet meer gunstig uitkomt, neem dan contact op met de klantenservice en dan zoeken we samen naar een gepaste oplossing.

Help, mijn box is niet bezorgd!

Vind de meest recente informatie in de push-notificatie/e-mail met track-en-tracelink, die je elke week voorafgaand aan de bezorging ontvangt. Daarin wordt de status van jouw box steeds geüpdatet, zodat jij altijd weet wat er aan de hand is!

Briefje in de brievenbus.

Als jouw box niet bezorgd is, kijk dan eerst even in de brievenbus. De bezorger kan namelijk een briefje hebben achtergelaten met instructies. Dit kan de volgende opmerkingen hebben:

- Jouw box is bezorgd bij de buren (+adres).
- Jouw box is bezorgd volgens de bezorgopmerking uit jouw account.
- Jouw box is mee teruggenomen naar het distributiecentrum.

Geen briefje?

Als je geen briefje hebt gehad van de chauffeur, dan raden wij je aan om direct contact op te nemen met onze klantenservice. Op deze manier kunnen wij jou sneller en persoonlijker helpen.

Hoe kan ik mijn bezorgadres aanpassen?

Je bezorgadres aanpassen gaat makkelijk door op onderstaande knop te klikken en in te loggen:

Button bezorgadres

Let op: Geef wijzigingen door vóór de deadline van de bezorging van jouw box.

Hoe kan ik mijn bezorgmoment aanpassen?

Je HelloFresh Box toch op een ander moment laten bezorgen? Met een klik op onderstaande knop, pas je meteen je bezorgmoment aan.

Button bezorgadres

Let op: Je bezorgmoment kan iedere week per tijdsvak anders liggen. Geef wijzigingen ook door vóór de deadline van de bezorging van jouw box.

Betaal ik bezorgkosten voor mijn HelloFresh Box?

Bezorgkosten

Onze bezorgers brengen graag jouw HelloFresh Box op de gecommuniceerde tijd bij jou thuis. Bij elke box betaal je daarom los € 5.99 aan bezorgkosten, voor een foutloze bezorging van jouw box. De bezorgkosten worden los afgeschreven bij de betaling.

Toeslag op bezorgmomenten

Er zijn verschillende bezorgmomenten te kiezen via de website. Bij sommige momenten betaal je een klein bedrag extra, omdat dit relatief drukke momenten zijn waarin de bezorging meer aandacht vergt.
De beschikbare bezorgmomenten zijn afhankelijk van de drukte in het gebied waar jij woont.

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact op