HelloFresh Logo

Helpcenter

Antwoorden op (bijna) alle vragen
Antwoorden op (bijna) alle vragen

Artikelen gevonden

Hoe zet ik de push-notificaties in de HelloFresh-app aan?

De bezorgsms is onlangs vervangen door een app-melding. Dit omdat je de bezorging kan volgen in je account of via de app.

Heb je de app nog niet? Geen zorgen, download deze gratis in de App Store (iOS) of Google Play Store (Android).

Zorg ervoor dat je push-notificaties actief zijn zodat je meldingen ontvangt in de app. Dit doe je zo:

Voor IOS: Ga naar ‘Instellingen’ op je telefoon, kies ‘notificaties’, selecteer de ‘HelloFresh-app’ en dan ‘notificaties toestaan’.

Voor Android: Ga naar ‘Instellingen’ op je telefoon, kies ‘meldingen’, selecteer de ‘HelloFresh-app’ en schuif het knopje naar rechts zodat het blauw wordt.

Geen smartphone of ontvang je liever geen meldingen? Dan sturen we je de bezorgtijd van jouw box per e-mail. Hier hoef je niks voor te doen.

Wanneer en hoe laat komt mijn HelloFresh Box?

De dag voor de bezorging ontvang je een push-notificatie of e-mail met een Track en Trace-link. We geven daarin aan wanneer je de box de volgende dag kunt verwachten. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen - al zal dit minimaal zijn. Houd er rekening mee dat het tijdstip een indicatie is en dat de bezorger te maken kan hebben met file of weersomstandigheden.

Track & Trace

In de notificatie staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Met deze link kun je jouw box volgen tot aan je voordeur. Bovendien kun je de status van de box ook in je weekmenu vinden:

  • Log daarvoor in op je account.
  • Ga naar de juiste week.
  • Klik boven je gekozen recepten op: ‘Gepland - ‘Volg je bezorging hier’.


Let op: Voor onze bezorgsms heb je een mobiel nummer nodig. Deze moet geregistreerd zijn in jouw account. De sms-berichten zijn een (gratis) extra service die wij bieden. Helaas kunnen wij niet voor iedereen garanderen dat de sms-berichten goed aankomen. Bijvoorbeeld door verkeerd geregistreerde nummers of een provider die dit niet optimaal ondersteunt.

Waarom wordt er € 0,01 / € 1,- in rekening gebracht?

Wij brengen dit kleine bedrag in rekening om je betaalgegevens te verifiëren. Het bedrag wordt na een paar dagen automatisch teruggestort. Afhankelijk van de betaalmethode kan dit tussen € 0,- en € 1,- zijn.

De verificatie vindt plaats wanneer:

  1. De eerste box van jouw lidmaatschap gratis is. Voor de volgende boxen wordt het reguliere tarief gerekend.
  2. Je jouw betaalgegevens wijzigt.
  3. Je jouw lidmaatschap heractiveert.

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact op